לחשוב שהתיק הכי וינטאג' אבל הוא בכלל רטרו !!! מה הבדל בין רטרו לוינטאג'? - coca style

14 באוגוסט 2013

לחשוב שהתיק הכי וינטאג' אבל הוא בכלל רטרו !!! מה הבדל בין רטרו לוינטאג'?

בנות ישראל יפות שלי, האמת שאני מרגישה שבשנים האחרונות ישנה מודעות גדולה לאופנה, אתן מתלבשות, מתאימות בגדים ועל הדרך קוראות לעצמכן "פאשנסטיות" אבל אתן לא באמת מבינות גדולות באופנה.. נכנסתי לחנות מוכרת מאוד וראיתי תיק הורס "לפנים" והמוכרת שנראית הכי הכי פאשניסטה מבינה גדולה בתחום אומרת לי " תקני- זה תיק וינטאג' הורס" בשנייה שאמרה לי את זה "חשכו עיניי" והבנתי.. שבאמת אינכן יודעת מה זה וינטאג' אבל נהנות מאוד להגיד את המושג.. כי זה נשמע טוב .. ומקצועי יותר - עלאק !!  


אז הפוסט הזה מוקדש  לכל הפאשנסטיות שרוצות לדעת לא רק להתלבש אלא לדעת מה באמת הם לבשו ??

מה ההבדל בין וינטאג' לבין רטרו? אתם אולי תצחקו אבל כל ההבדל תלויי עד כמה הבגד מסריח , מלא עובש, טחב,  ככל שהוא מסריח יותר הוא יישן יותר ווינטאג' יותר.. זה תשובה שמבחינתי לא מקצועית ולא אמיתית ,זוהי תשובה הומוריסטית בכללה.. ואין בה שמץ של אמת. 
על מנת שאענה על התשובה בצורה הטובה ביותר אקח אותכם " לעולם היינות" כנראה שכמה שנים בלהיות סטודנט  ולעבוד  בבר/מסעדות /מלצרות .. הביאו אותי להשתמש בדוגמא זו .. אז לא צריך להיות מבין גדול ביינות ולדעת שאת שותה יין כמה שהוא יותר ישן הוא יותר איכותי.. אז בדיוק כך באופנת הוינטאג' התיישנות גורמת לו להיות איכותי !!
הוינטאג' הוא ביגוד עתיק, בגד שנלבש בעבר, בגד בן 20 שנה ומעלה, בגד כזה בטוח לא מיוצר בסין, הבדים רובם נדירים לא פוליאסטר! כפתורים שהשתמשו בהם היו נדירים.. (בא לי לעשות מהכפתורים עגילים מרוב שהם יפים )
ואילו הרטרו הוא בגד חדש, מיוצר כאן ועכשיו, המחקה באופן מושלם סגנון אופנה מעידן הקודם ומתאים זאת לאופנה העכשווית בלי ערך היסטורי , בלי ניחוח של טחב, ההשראה יכולה להיות בבד בגזרה, שימו לב בקולקציה האחרונה של קסטרו שהתקיימה השבוע רוב רובה הייתה רטרו- שימוש חוזר בטקסטורות ובגזרות.. חבל שאמא שלי לא שמרה את הבגדים שלה אז.. אוייש !!
אז לכל אלה שחצו את שנות ה 30 לחייהם ויש להם פריט משנות ה80 הרי לכן פריט וינטא'ג אמיתי, גם אם מדובר בנעלי הבלט הראשונות שלכן.. לי יש אקססרויז וינטאג'  זוכרים את הצמיד מתקפל! זה וינטאג' נוסטלגי הורס  !!
חברות יקרות היזהרו לנפשיכן !! אנחנו בשנות האלפיים המאוחרות לא בשנת מאורעות תרצ"פ אז במידה והחלטתן ללבוש וינטאג' תראו שהוא אפשרי, לביש ולא יצורי !!! ולדעתי הרטרו נועד בכלל לכל האמהות והסבתות..שיראו את הילדים/נכדים ויגידו " גם לי הייתה שמלה כזאת" "בדיוק כזאת" ואז מוציאות לך את האלבום.. וואלה הן צודקות !!
מקווה מאוד בפעם הבאה שתנסו למכור לי ! תדעו לא רק מה למכור ?  אלא איך למכור באמת!!!
אחלה יום שלכן
לימור אלזמי יועצת תדמית וסטייל
052-8209320
ההפקה :
אילנית חיים- דוגמנית
צלמים: פזית גואטה, לירון אטדגי
סטייליניג:לימור אלזמי

תגובה 1:

  1. תודה.עזרת לי למקד את ההבדל. מסיקה שכל מה שכתבת נכון גם לגבי מוצרים ולא רק לגבי ביגוד.

    השבמחק